voorstel Newbie

Moderators: rtenklooster, Voyager, BertB, Stuntteam

Post Reply
Message
Author
Martin W
New user
Posts: 1
Joined: 18 Dec 2017, 20:42

voorstel Newbie

#1 Post by Martin W » 18 Dec 2017, 20:52

Hallo, mijn Naam is Martin W en ik ben pas begonnen met Arduino en zo verder gerold in de ESP8266, waarbij ik zo naar deze forum ben gerold.
Ben lekker bezig met DomoticZ waarbij de onderdelen lekker op elkaar aansluiten ( begonnen met een kabel om je slimme meter uit te lezen )
Daarna zag ik dat je ESP8266 ook kon koppelen aan domoticZ....wat me nu al een keer of 5 gelukt is.
Echter heb ik dezelfde vraag als eerder gesteld in dit forum ( en ook niet kunnen vinden op internet )
Hoe je een input ( drukker ) op je DomoticZ aansluit zodat je een schema kan maken om serie lampen of iets te schakelen
Nogmaals ik ben een newbie....

Hoop dat iemand een uitleg heeft.. :D

TD-er
Core team member
Posts: 8739
Joined: 01 Sep 2017, 22:13
Location: the Netherlands
Contact:

Re: voorstel Newbie

#2 Post by TD-er » 18 Dec 2017, 22:44

Hallo Martin :)

Er zit een Switch plugin (Device) in ESPeasy.
Ik heb 'm zelf nog niet gebruikt, maar volgens mij kun je vrijwel elke GPIO-pin gebruiken met een weerstandje.
https://www.letscontrolit.com/wiki/index.php/Switch

In Domoticz maak je dan een virtual device aan (een schakelaar) en dan zie je een idx. erbij staan.
In ESPeasy maak je allereerst een "Controller" aan. Deze zet je op "Domoticz HTTP" (of "Domoticz MQTT" als je een MQTT broker hebt geinstalleerd) en geeft het IP-adres van de Domoticz in.
Onthoud welk controller nummer dat is (waarschijnlijk "1")
Dan maak je een device aan in ESPeasy (switch) en vink aan dat je dat via controller 1 wilt versturen. Dan vul je de idx van het device in Domoticz in en opslaan.
Als het goed is, geeft 'ie dan een berichtje aan Domoticz wanneer je de knop in drukt.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 24 guests