MiLight RGBWW

Dutch support forum, post can be done in Dutch
Je mag hier in het Nederlands posten!

Moderators: rtenklooster, Voyager, BertB, Stuntteam

Post Reply
Message
Author
mgb
New user
Posts: 4
Joined: 16 Jan 2017, 16:40

MiLight RGBWW

#1 Post by mgb » 16 Jan 2017, 16:43

Hallo,

Ik ben aan het spelen met RFLink en de 433Mhz werkt prima.
Ik heb ook een NRF24L01 aangesloten volgens de MiLight aansluitingen maar als ik probeer om data binnen te krijgen van mijn RGBWW remote zie ik niets langskomen. Ook niet als ik debug aanzet.
Ik weet dat RGBWW nog niet wordt ondersteund maar zie ik dan helemaal niets gebeuren?

Michael

User avatar
Stuntteam
Site Beheer
Posts: 787
Joined: 27 Jan 2016, 16:46

Re: MiLight RGBWW

#2 Post by Stuntteam » 16 Jan 2017, 17:52

Dat klopt..
Je ziet in de huidige versie nog geen debug data van de RGBWW.
-=# RFLink Gateway Development Team #=-
Introduction: http://www.nemcon.nl/blog2/
Generic Support forum: http://www.esp8266.nu/forum/viewforum.php?f=8

mgb
New user
Posts: 4
Joined: 16 Jan 2017, 16:40

Re: MiLight RGBWW

#3 Post by mgb » 17 Jan 2017, 15:38

Kan ik eventueel helpen met het debuggen van de te ontvangen data?

slybas
New user
Posts: 2
Joined: 03 Feb 2017, 22:03

Re: MiLight RGBWW

#4 Post by slybas » 03 Feb 2017, 22:11

Ik ben blij dat ik deze post en antwoord zie staan want als net nieuwe gebruiker van een nodo-shop.nl RFLink gateway 1.1.4 software v45 dacht al dat ik iets verkeerd in elkaar gesoldeerd had. Mijn Milight RGBWW gaf geen enkele lingo in zowel domoticz als in debug mode. Dat kan de RFLink dus nog niet. Fijn te weten dat er aan gewerkt word.
Iedereen die aan deze super software werkt hartstikke bedankt !

gerardwr
New user
Posts: 9
Joined: 19 Jan 2017, 12:14

Re: MiLight RGBWW

#5 Post by gerardwr » 04 Feb 2017, 23:59

slybas wrote:Ik ben blij dat ik deze post en antwoord zie staan want als net nieuwe gebruiker van een nodo-shop.nl RFLink gateway 1.1.4 software v45 dacht al dat ik iets verkeerd in elkaar gesoldeerd had. Mijn Milight RGBWW gaf geen enkele lingo in zowel domoticz als in debug mode. Dat kan de RFLink dus nog niet. Fijn te weten dat er aan gewerkt word.
Iedereen die aan deze super software werkt hartstikke bedankt !
Wellicht nog leuk om te weten : Als je naast de Milight RGBWW lamp ook een Milight iBox Wifi controller bezit lukt het via Domoticz. Gaat rechtstreeks, dus niet via de RFLink. Werkt echt goed!

slybas
New user
Posts: 2
Joined: 03 Feb 2017, 22:03

Re: MiLight RGBWW

#6 Post by slybas » 16 Mar 2017, 11:08

Ben nu over op Firmware R46 en ik zie helaas nog steeds geen Mi-Light data, ik begin te denken dat ik mijn RFlink bord niet goed in elkaar gezet heb. Daarvoor heb ik contact opgenomen met de Nodo shop.
Aangezien ik in debug wel bluetooth data kan ontvangen lijkt mijn bordje toch goed in elkaar gesoldeerd. (niet dat ik twijfelde :D) Nodo shop is het daarmee eens.

De optie om de bridge te kopen lijkt me langzamerhand toch het beste alternatief. Wel nog even een bedankje aan de RFlink mensen voor dit zeer veelzijdig apparaat en hun harde werken. Hopelijk zien we in de nabije toekomst een volledige Mi-light ondersteuning.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 11 guests